3 Teknik Emosi untuk Buat Produk Laku Keras

Berdasarkan kajian, 70% keputusan pelanggan berdasarkan emotional decision.
Emosi mereka yang membuatkan mereka suka dan sanggup bagi duit, kepada penjual.


Emosi terbahagi kepada 3 elemen:

1) Emosi suka.

Pelanggan membeli atas dasar suka dengan produk yang kita jual.

Pelanggan membeli atas dasar suka dengan penjualnya.

2) Emosi maklumat.

Cerita atau story-telling.

Apabila menggunakan pendekatan ini dalam marketing, pelanggan mudah kaitkan dirinya dengan produk atau servis yang kita jual.

Cerita dapat mendidik dan mempengaruhi pelanggan secara separa sedar.

3) Emosi persuasif.

Emosi persuasif terbahagi kepada 2 keputusan.

Pertama, beli produk atas dasar keperluan.

Pelanggan tidak akan berfikir panjang. Mereka beli kerana mereka tahu ia adalah satu keperluan.

Kedua, membeli atas faktor dipengaruhi. Sama ada oleh keadaan sekeliling, orang lain, atau dari kempen pemasaran yang konsisten.

Contohnya, "Apabila 300 orang berkata produk XYZ bagus, maka kita buat keputusan untuk beli produk itu."

Dapatkan Ebook 3 Formula Marketing + 2 Bonus ebook.

Apakah 3 sistem marketing yang syarikat 19,200 cawangan di seluruh dunia ini gunakan?

Bagaimana mereka kawal pelanggan sampai bagi banyak duit?

Semuanya ada dalam ebook ini, klik di sini untuk buat tempahan