Darren Rowse. Nama beliau ini sangat popular suatu masa dahulu.
Kerana beliau antara orang terawal yang memperoleh publisiti dalam topik buat duit sepenuh masa dengan blogging.
Pemilik dua blog popular (ProBlogger.net dan DigitalPhotography.com) ini juga mempunyai pengalaman yang luas dalam bisnes ebook.
Terdapat 4 formula ringkas yang beliau kongsikan dalam infographic, yang telah diterbitkan dalam blog Problogger.
Pelanggan tidak akan tahu kewujudan ebook kita sekiranya kita sendiri tidak mengambil inisiatif, untuk menghebahkannya.
Ladang kelapa sawit hanya dipanggil "ladang" apabila ada banyak pokok kelapa sawit di kawasannya. Lagi banyak pokok, lagi banyak peluang buat duitnya. Begitu juga ebook. Lagi banyak ebook, lagi besar ruang poket bisnes kita.
"90% iklan rugi kerana headline mereka tidak menepati citarasa pelanggan." - David Ogilvy.
Kerana beliau antara orang terawal yang memperoleh publisiti dalam topik buat duit sepenuh masa dengan blogging.
Pemilik dua blog popular (ProBlogger.net dan DigitalPhotography.com) ini juga mempunyai pengalaman yang luas dalam bisnes ebook.
Terdapat 4 formula ringkas yang beliau kongsikan dalam infographic, yang telah diterbitkan dalam blog Problogger.
Formula #1 - Killer content.
Ebook ini sebagai "one stop solution" dan mampu menyelesaikan masalah pembaca dalam masa yang singkat.Formula #2 - Promotion.
Keluar dari zon diri sendiri. Mulakan promosi.Pelanggan tidak akan tahu kewujudan ebook kita sekiranya kita sendiri tidak mengambil inisiatif, untuk menghebahkannya.
Formula #3 - Community.
Jangan sekadar menjual ebook. Gunakan ebook itu untuk membina pengikut setia. Dalam istilah Seth Godin, ia dipanggil sebagai TRIBE.Formula #4 - Monetization.
"Jangan bergantung pada 1 ebook sahaja."Ladang kelapa sawit hanya dipanggil "ladang" apabila ada banyak pokok kelapa sawit di kawasannya. Lagi banyak pokok, lagi banyak peluang buat duitnya. Begitu juga ebook. Lagi banyak ebook, lagi besar ruang poket bisnes kita.
Bagaimana menulis 10 perkataan yang BOLEH DAPAT PERHATIAN PELANGGAN?
Belajar menulis ayat headline yang berpengaruh."90% iklan rugi kerana headline mereka tidak menepati citarasa pelanggan." - David Ogilvy.