Buat Pelanggan Percaya Kurang 60 Saat

Buat Pelanggan Percaya Kurang 60 Saat

Tip ini dikongsikan oleh Drew Hendricks.
(Beliau seorang penulis di majalah terkemuka dunia - FORBES)



1) Tulis ikut lenggok bahasa pelanggan.

Bahasa yang budak sekolah rendah gunakan, jauh berbeza dengan bahasa budak sekolah menengah.

Tahu bagaimana untuk bercakap mengikut lenggok bahasa pelanggan kita.



2) Tahu maklumat yang pelanggan cari.

Apabila mahu hasilkan content untuk pelanggan, buat kajian terlebih dahulu.
Tahu apakah maklumat yang pelanggan mahu daripada kita.
Berikan maklumat itu.

3) Bagi jaminan yang tidak masuk akal.

Money back guarantee (Pemulangan wang semula) adalah satu daripadanya.
Ada banyak lagi cara yang boleh buat pelanggan rasa seperti,

"Nilai yang aku dapat, jauh lebih besar daripada apa yang aku bayar."

Sebagai contoh,
  1. Beli produk X.
  2. Dapat bantuan sokongan percuma 7 hari seminggu.
  3. Setiap bulan, kami akan followup pelanggan untuk tahu prestasi, selepas gunakan produk X.
  4. Dapat baucer makanan XYZ bernilai RM10.
  5. Kupon diskaun 10% untuk pembelian produk A, B, dan juga C.

Bagaimana menulis 10 perkataan yang BOLEH DAPAT PERHATIAN PELANGGAN?

Belajar menulis ayat headline yang berpengaruh.

"90% iklan rugi kerana headline mereka tidak menepati citarasa pelanggan." - David Ogilvy.