Di Facebook Malaysia, pelanggan sudah terbiasa dengan dua perkataan ini apabila mahu melakukan pembelian:
Call-to-action tidak boleh mempunyai lebih daripada 1 opsyen.
Opsyen yang banyak memberikan tekanan dan kekeliruan kepada pelanggan.
Button call to action yang bagus adalah melihat kembali tingkah laku pelanggan.
Sebagai contoh,
- PM (Private Message).
- SMS.
Call-to-action tidak boleh mempunyai lebih daripada 1 opsyen.
Opsyen yang banyak memberikan tekanan dan kekeliruan kepada pelanggan.
Button call to action yang bagus adalah melihat kembali tingkah laku pelanggan.
Sebagai contoh,
Golongan 21 - 29 tahun
Golongan ini adalah golongan smartphone.
Mereka juga adalah golongan majoriti di Facebook.
Biasanya mereka menggunakan aplikasi tertentu untuk berkomunikasi secara percuma dan online, seperti Whatsapp, Wechat dan sebagainya.
Justeru itu, call to action yang terbaik untuk golongan ini adalah memberikan maklumat tentang aplikasi Whatsapp sahaja.
Cukup dengan ayat begini,
"Whatsapp kami di XXX XXX XXXX."
Tidak perlu tulis banyak pilihan untuk beli.
Mereka juga adalah golongan majoriti di Facebook.
Biasanya mereka menggunakan aplikasi tertentu untuk berkomunikasi secara percuma dan online, seperti Whatsapp, Wechat dan sebagainya.
Justeru itu, call to action yang terbaik untuk golongan ini adalah memberikan maklumat tentang aplikasi Whatsapp sahaja.
Cukup dengan ayat begini,
"Whatsapp kami di XXX XXX XXXX."
Tidak perlu tulis banyak pilihan untuk beli.
Ebook - 3 Sistem marketing amalan 19,200 cawangan bisne
Selepas anda belajar 3 sistem marketing ini, jualan bisnes bakal melonjak 5x ganda lebih baik daripada sebelumnya.
Download ebook anda di sini -->> KLIK DI SINI
Download ebook anda di sini -->> KLIK DI SINI