Sebelum tulis ayat-ayat marketing, langkah pertama adalah faham produk yang mahu dijual kepada siapa.
Lain manusia, lain keperluannya terhadap sesuatu.
1 Produk, 3 segmen pelanggan berbeza.
1) Sebagai contoh, golongan A beli smartphone kerana aplikasi yang terdapat di dalamnya.
2) Golongan B pula beli smartphone sebab reka bentuknya yang cantik dan unik.
3) Golongan C pula beli smartphone sebab baterinya tahan lama.
Dan seterusnya…
Apabila kita selesai kaji keperluan setiap segmen pelanggan, baru mula tulis ayat-ayat marketing.
Lagi mudah jual kepada 100 orang yang kita kenal secara mendalam.
2) Golongan B pula beli smartphone sebab reka bentuknya yang cantik dan unik.
3) Golongan C pula beli smartphone sebab baterinya tahan lama.
Dan seterusnya…
Apabila kita selesai kaji keperluan setiap segmen pelanggan, baru mula tulis ayat-ayat marketing.
Lagi mudah jual kepada 100 orang yang kita kenal secara mendalam.
Ebook: 3 Formula Marketing
Amalan bisnes yang mempunyai 19,200 cawangan seluruh dunia.
Muat turun sekarang di sini -->> KLIK DI SINI
Muat turun sekarang di sini -->> KLIK DI SINI