Apabila kita mempunyai kemahiran menguruskan pelanggan yang bagus, maka proses transaksi menjadi lebih mudah dan cepat. Pelanggan mempunyai sifat, emosi dan kerenahnya yang tersendiri. Satu daripada sifat pelanggan adalah mereka yang memiliki sifat liat mahu bayar. Liat mahu bayar bukan bermaksud pelanggan sudah tidak bernafsu mahu membeli produk atau servis.
Taktik Special seven (7).
Beritahu pelanggan bahawa mereka berada dalam 7 golongan bertuah, yang akan terima insentif.
Antara insentif yang dapat mendorong pembelian produk dan servis adalah:
- Potongan harga.
- Percuma 1 produk atau servis ekstra.
- Branded voucher (KFC, Body Shop, dan sebagainya).
- Dapat tawaran diskaun untuk produk lain.
Bagaimana usahawan tingkatkan jualan 3x ganda kurang 14 hari?
- Muat turun ebook “3 Formula Marketing” sekarang.
- Ia mengandungi formula marketing amalan 19,200 cawangan bisnes seluruh dunia.
- Belajar, tiru dan amalkan secepat mungkin.